Wednesday, October 04, 2006

Food In Flight

Strangely, since I came back from my holidays, quite a few number of people asked me this question when I told them that I flew Thai Airways. Today, some people in the office asked me the same question.

"So, the food on-board nice arr?"

I thought it was strange because when I flew Malaysian Airlines, nobody asked me this question... Why ah?

So, how did I answer them? "Errrr... not bad loh..." (Not forgetting the alcohol too, which reminds me, someone specifically asked me to Enjoy The Flight/Food/Liquor before I left for London... *nostalgic sigh*)

Anyway, here are some of the food on-board TG 916 and TG 420 on my way to London, 3 meals & some snacks & drinks in between. 2 hours' flight to Don Muang (the old airport, replaced by Suvarnabhumi [check out some pics of the new airport here] on 27th of September last week), Bangkok, in-transit 3 hours, and 12 hours' flight to Heathrow, London.

Do you feel hungry now? *grins*


Breakkie...

Some fruits & whatnots...

An overview of the breakkie...

Prettier and surely more delicious than his Salted Peanuts, rite??

Lunch is served...

Dessert & salad & appetizer...

This cake tasted yummmmm!!!

Plus these snacks for lunch, the heaviest meal of all!

I thought they were so cute...

More snacks - Roasted Sunflower Kernel Cereal Coated with Anchovy & Spice.
What a mouthful and definitely the best snack of 'em all!
DYK where I can get this? In this size as well??

Then it's (almost) dinner... did you see a Dragon's head here?
Feikor did...

Dinner "set"

48 comments:

may said...

OMG, CHUP CHUP!!

may said...

whee!! my first Pratinum!! *muak muak*

actually hor, I'm not fussy with food, so when it comes to airplane meals, as long as it fills my tummy, I'm ok lah. I like that "Roasted Sunflower Kernel Cereal Coated with Anchovy & Spice" bit, nice ah? and the salt / sugar / soya sauce pack is really really cute!!

"chicken flavour coated peanuts"... hmmmm... chicknut?

See Fei said...

i saw a dragon head in your rice! muahhaha....

Winn said...

CHUP!!!

Winn said...

no..not hungry yet. the rice looked dry.....

the snacks looks good.

i boarded MAS recently and their meals sux! ....downgrade to the max liao....sigh!

titoki said...

AIYO!!!!!!!!!!!

Miss jor the CHUP again!!! So close yet so far!!! Sigh... Better luck next time.

BTW, there was once on my way to NZ flying with MAS, they served us nasi lemak curry chicken with potatoes. Damn nice. LOL.

And there were a couple of times when we were above Australia, they served us OZ Vanilla ice cream chocolate bars!!! Damn nice again. LOL.

Fantasy "Sticky" Flier said...

wahhhh airline food....its not the airline, its the airport!
looks yummy, I liked the gift wrapped condiments!

k.t.x said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

c, people give so much also untung, your country's airline gave like half of it still rugi.

so, did u enjoy yr flight? did u manage to pick up anyone or rather anyone pick u up? lol.

sayah

Simple American said...

I thought it looked more like an aligator. Though one man's dragon is another man's gator. Right?

But I like the food. Interesting. Chicken coated peanuts.

kat said...

The rosettes in your breakfast are potatoes? Pretty. Pretty purple tableware too. heehee..I'm sure you didn't take any home, right?
The sad thing about flying long haul and having so many meals and snacks is that I can never get hungry enough to really appreciate the food.
But I'm biased towards SIA...fantastic meals when I flew to London. Great meals to India too. Let's see if the food is as good to Middle East.

mistipurple said...

i see i see the dragon head. and his tail too! and green pearls all around!
SA saw the alligator, ya, the same. lol!

_butt said...

Wow!! very 'fulfilling' just looking at the pics!! lol nice!!

Selba said...

Thai airways!!! Thai airways!!!

Flyiiiiiingggg with Thai airways!!! yihaaaaaaa.....

Selba said...

Eeeehhhh those thing in the bag so cute leh... I want!!! I want!! I want!!!

LOL
Thais always need fish sauce...

Selba said...

Gorgeous Thai pilot???
Cute Thai stewardess???

*winks*

ps: me crazy for Thais!!! hehehe

JoMel said...

le angel, my favourite of the lot has got to be the breakfast set! *drooling* Eh, Thai Airway's food seems better than MAS hor?

scau said...

If I were sitting beside you, my thoughts would be "first time traveller .... tsk, plane food also wanna take photos". Summore, lined up all those little packs for photo shoot !!

Tell you what, next time I will take some nice food shots ... provided the stewardess is willing to hold the diffuser light :)

_butt said...

Hey I forgot to add something.. now oni rmb heheh..

I saw sea horse.. lol

Winn said...

update update! u got meme to liu. fast liu. today wednesday is NO WORK DAY!!!!!!!

angel said...

Wednesdays are Humping Days, you say?

**********
Dear may,...
Heh heh! Your first Pratinum Chup for the month! ;)

You sounded as if you made a 100m dash to the Finishing Line *LOL*

Yes, yes, the sunflower thing is really nice! Nicer than the chicknut! *LOL* Me likes this term :D

BTW, that's fish sauce, not soya sauce... what's fish sauce for ah, Ms. Baker May? AND, I wonder why I didn't keep the liuliu condiments... hmmm...

**********
Dear feikor,...
Waaa!!! Your radar so keng today! Can get Grolden Chup!
Yes, you've got such keng eyes as well :P

**********
Dear winnliuliu,...
Wheeee!! Your first chup of the month, Srilver!

Dry rice? Can ask Latuk Liucas to spare some saliva, rite? Ewwwwwwww.... why am I saying all these disgusting things?? Must be becos this mistiliu's Pangsai Notes... liuliuliu...

MAS' meals really suck? But sometimes it's more convenient loh cos no need to do any transit... nxt time liu go anywhere, just put me in your pocket, ok? I won't bark wan... :P

**********

Chen said...

at first I thought the salt, sugar & fish sauce were bath foam, shampoo sort of liuliu thingy
LOL

i saw the dragon head !!
oops, I saw prawn big round eyes too !!
neh... that two liuliu grapes.. looks like eyes leh..

L B said...

FL*CK!! I am so late again! I am so late... ARGHHHHHH... how can wan?!! Waaa, that food spread looks better than what they serve in First Class on MAS!! No kidding!! OMG, ok, back to TG next year? LOLOLOL!!!

ah nel said...

i want the peanuts and fruits... :)

angel said...

Dear titoki,...
Yeah man! DOUBLE AIYOOOO!!!!! How can liddat??? After what I did????
*shakes head*

Vanilla ice cream bars??? On MAS???
I'm sure it was liuliu niceeee!!!

*makes a mental note to take MAS when going to NZ*

**********
Dear fantasyflier,...
Eh?? Airport? Which one? The new Bkk Airport?

Yes, the condiments are really cute but now I donno why I didn't keep it! Arrghh!!!

**********
Dear saya awak,...
Eh, my country is not your country ah? Har??

Did I enjoy the flight? I suppose I did because I said I would... I was bz looking outta window, fidgeting here and there but I like the small pillow they provided. Can lean by the window with the small pillow... the person sitting beside me was a cute teenage boy who kept eating chocs, apples and busy playing with his PSP. Couldn't pick him up cos his mother is sitting beside him.

**********
Dear Sir Simple American,...
Haha! Yeah, it could look like a gator... I see the jaws... but mine doesn't look like that, oh... :P

Haha! It's not literally chicken coated peanuts... just the flavor larrr...
*imagines how a real chicknut looks like*

**********
Dear kat,...
Yup yup, breakfast was scrambled eggs, sausage & mash potatoes.

Hahaha! Tableware, take home?? Can wan mehhh?? I paiseh... haha! There's one thing that took my by surprise actually... On the KUL-BKK flight, they actually gave us the steel fork & spoon & knife! Can meh? Especially after

Ditto about the fact that they keep feeding us all the way, kan? Most of the time, I think they give us too much food and I feel kinda guilty if I don't at least try to finish it...

SIA? I should try one day... maybe to Rome... or NY... or Calgary? Heh heh...

**********
Dear mistiliu,...
Liu oso see the dragon's liu? Pheww... lucky u din say u saw the Turban too or the LongBlek... :P

**********
Dear butty,...
Am pleased that you are now "fulfilled" :P

**********
Dear selba,...
Hahahahaha! Oh gosh! So excited?!

I also want the cute condiments but I didn't keep 'em! Can't remember why! And why do Thais need fish sauce, huh?

Stewardess are cute! Very sweet for the eyes ;) But didn't see the Kapitan la... altho' the stewards ain't so cute as the stewardess...

U like Thai eh? How cum?

*********
Dear lil' joy,...
U like the breakfast? U no like the lunch mya dessert?? Very nice! Now thinking about it also makes me salivate... aisay...

Really TG's food is better than MH?? What about Cathay Pacific? British Airways? :D

**********
Dear scau,...
If I were sitting beside me, I'd think, "Ahhh, this one must be blogger." And then I'll say, "Hi, I'm angelestrix dot blogspot dot com and you are...?" How's that for a pick-up line?

If u are gonna take some nice food shots, you can share it with everybody, you know? Our in-house Lokter Chen always say, "Sharing Is Caring."

**********
Dear butty,...
Hahaha! Apalah! So long oni remember! Like ah mah liddat... :P
Yes, I also see a seahorse ;)

**********
Dear winnliuliu,...
Hahaha!! Liuliuliu!!!! I went out for lunch just now, so can't eat lunch AND liu meme at the same time! If not, afturds ppl who posa go and drool drool, how? :P

Ei, liu shud go and poke on mistiliu! She notchet update today! Hehe...

**********
Dear L B,...
Eh? Flork & Sploon? :P
Psst psst... u forgot your Turban... liuliuliu...

U sure or not?? Better than MH's First Class??? Get outta here! How can wan??? No no, don't go for TG... forgot already arr, got NO Personal Screen wan!!! Aiyooo!! LIUUUU!

**********
Dear ah nel,...
Only the peanuts & fruits? My my, you are an easy man to please, aren't you? ;)

**********

angel said...

Alamak! Missed out on the Doc's! Soli liu...

Dear loktor,...
Apa?! Condiments become toiletries??? Memang liuliu lohhh... :P

Hahaha! I oso saw the Prawn's Eyes that you saw!!! Errr... what about Sotong Eyes? O.O

nyonyapenang said...

no thai ice cream ah?

angel said...

Dear nyonya,...
Haha... boh worrr... cum I buy you? Or better still, you buy me... :D

Kenny Ng said...

fulamak! so hungry now! all ur fault, u must belanja me makan now! :P

moz monster said...

Our MAS more expensive. Food more teruk. Service little bit better only. And serve less drinks. Haiz ... how to support MAS ?

zeroimpact said...

So much food
Must be delicious
:)
I want ta pao next time

may said...

aiyak, that's fishy sauce ah? wakakaka! my bad, my bad... I terlalu sexcited liao, got Pratinum today!! *catches breath*

actually hor, I use fish sauce to make kerabu dishes, very the yumyum!! it's probably their version of our chinese soya sauce kwa. quite the haam also.

king's wife said...
This comment has been removed by a blog administrator.
King's wife said...

not too bad at all. I'll be flying Thai Airways in 2 weeks' time. Yay!

a^ben said...

aiyoyyyyoyoyyyo!!! so song one~!!! still got the dragon head mushroom` aiyoyoyyyyoyoy

mistipurple said...

hahaha blogging now become like homework! but this type homework make me smile... to myself. those times i hope people not looking at me. sometimes i snigger and then my colleagues smile amongst themselves.

dreamie said...

wow the food is as yummy as ever !
have you tried the pineapple ? honey sweet !!

AceOne said...

aiyo..saw the foods hungry tim. i go look see got biscut anot!! kakaka

Cocka Doodle said...

No wonder you put on weight lah...when you came back from holidays.

angel said...

Dear kenny,...
Belanja? Can... U belanja, I belanja, deal? Set??

**********
Dear moz,...
Really so pale in comparison eh? Then why can win all the award-award leh?

**********
Dear zeroimpact,...
Hahaha! Tapao?? Can... but u gotta bring yr own containers, yeah? ;)

**********
Dear may,...
Hahaha, dun sexcited dun sexcited... nanti phok kai ciao cham... :P

Oh, fish sauce is haam wan eh? I'm so ulu... *paiseh* Kerabu? Dang, reminds me of Kerabu Kaki Ayam... *drools*

**********
Dear king's wife,...
TG in 2 wk's time! Wowie!!!
Sista, mana pergi?

**********
Dear a^ben,...
DYK that each time I read yr comment, I'll surely imagine you saying it out sambil io ka ch'ng! *LOLOL*

**********
Dear misti,...
Where your homework??? Where? Where?? Ahhh u notti gurl liao... keep thinking about sausages and din submit homework today... so how? Hv to punish loh... ask Mama Liucas to bite your ka ch'ng... :P

**********
Dear dreamie,...
Waa! So long din see u! Bz eh? Bz khao lui? ;)

U like TG as well?
Pineapple? I think I got sapu all the buah-buahan... :D

**********
Dear aceone,...
Hungry ahh?
Nah, if u dun hv biskut at home, I can offer u some chocolates ;)

**********
Dear cocka,...
U like kurus-kurus lidi wan meh?? But then you'll komplen Lychee lah, this lah, that lah...

**********

My homework ahhh!!!! Dieeee

Anonymous said...

I see prawns. I see tung gus. But I dont see any dragon head.

I thought them giving fish sauce as souvenier is a bit funny :D

mistipurple said...

aaahhhh. *wear thicker bloomers so that Liucas bite can't hurt*

ya lor, i haven't done homework yet. later.. later...

ah nel said...

now u noe my consumption veli the cheap and can made me happy... :)

Pink Cotton said...

WAHLAU EHHH!!

simply amazing!!!
even the roasted peanuts got chicken flavored wan boh!!..our mas roasted peanuts where got???LOL

Anonymous said...

Lunch looked very interesting....

*fanning Selba*

angel said...

Dear nicholas,...
The tungkus look like a dragon head, no?

Haha, the fish sauce is not a souvenier lar... it came with the food :D

The "souvenier" was orchids ;)

**********
Dear misti,...
If Liucas bi you, liu his Mama to eat him lah.. hehe...

**********
Dear ah nel,...
Make u happy nia? Then me leh?

**********
Dear pink cotton,...
Moralnya, lain kali, naiklah Penerbangan Thai... hehe... MAS still okay kua... but nxt time must try SIA liao...

**********
Dear plink,...
Errr... u didn't have lunch?
Why u fan selba? Sexcited liu? :D

**********

fishtail said...

The food on board MAS wasn't anything to write home about; both going out and coming back. From your pics, looks like Thai serves better food *drool*

angel said...

Dear fishtail,...
Aloha! Welcome to my sometimes-a-bit-crazy blog...
*brings Red Carpet*
So you took MAS, huh? I wonder how was your experience @ Heathrow on your way back... My flight was 9.30pm, I reached Heathrow at 7pm and by the time I walked into the plane, it was already the Final Call @ 9.30! Panic, I tell you! I thought I was gonna miss the flight! The security check was a bit over the top, don't you think?