Friday, June 29, 2007

A Rant & Jem Follows Optimus

You know, people always say that women bosses are bi*ches. That's not true. My first boss is a very nice lady, one of the nicest one around. My second boss, also a lady, with a very strong character, but ain't no female dog. My third boss, also a lady, well, let's just say she's not bad. Currently, we have another boss, a man, who's really getting on my nerves. (I wish to swear here but I can't...) So, I just want to tell you that men can be a bigger Female Dog, okay... Gah! Cikgu Ehon!!! Tell me why???

I'm very sleepy now but die-die also I want to share these few youtube videos with you. The first one is 'inspired' by bibiknyonya's Fantastic Four Meme, where bibik mentioned Jem & The Holograms. Back then, how many of you just couldn't wait for those Sunday mornings to watch this cartoon?? Angkat tangan!! Me, it was because of sis. She would get up very early on Sunday mornings to catch cartoons like Jem, Thundercats, He-Man, She-Ra, Transformers etc. Oh no, wait. We would get up very early on Sunday mornings, dad would take us out for breakfast and then we'd go home to watch these cartoons. Here, the theme song from Jem & The Holograms. Showtime Synergy!





The second video clip is a TV advertisement from Digi (a telecommunication company) that uses the song
I Will Follow Him which was originally recorded by Little Peggy March (sorry, I also dunno who she is...). Digi changed it to I Will Follow You. I really love the song! Also, note me & Cocka's favourite pose in this ad. LOL! They made quite a few ads with the same song but this has gotta be my favourite, and one of the latest version, I think. Winnieliu, time to migrate from Maxsh*t (<--ah huei taught me wan... LOL!) to Digi! I will follow youuuuu...



But of course, this song was also made famous by Sister Mary Clarence (Whoopi Goldberg) in the movie Sister Act. I laughed so much watching this movie ages ago!




Happy Flyday... have a Funtastic Weekend! I have a 144 minutes date with Optimus Prime tomorrow night. Whoopieeee! And here's how the cartoon version looked like years ago!



40 comments:

kyh said...

wah brad and angie very wu ian hor.... i just online (cos dial-up must off a while to save money ma :P) and u posted here liao!!! MUAKSSS

kyh said...

waliaoooo... u know loading this comments page is one million times slower than loading ur blog post??? *faint*

aiya me cant watch ur videos lerr.... :( too heavy for the stupiak dial up to handle... got starring angie or not one? :P

*nite nite muaks*

L B said...

I beg to differ... I had two consecutive women Senior Head of Departments who were yaks, then I had my first woman boss who was worse than a yak, and now I have another woman boss who gives cows a really bad name! (no disrespect to our favorite moo moo). So, in almost my entire life, I have had to cope with PMS, hot flashes, yak cheese, and etc. But, there has been some good times, I must quickly add, before a nano-spy reports me back to The One Who Gives Cows a Bad Name!

I don't remember any of those cartoons! I am done for! But I can't wait to watch Ratatouille!!

day-dreamer said...

CHUP first.

day-dreamer said...

My ex-boss was a lady, and a very nice one too. So pleasant. :)

How come those cartoons I never heard before geh? Hehe.

Anyway, *hugs* for a wonderful weekend ahead.

may said...

yes and yes to JEM! waaaa!! so many memories coming back! I used to love watching that, I wanted to be a star too... wakakakaka! little girl's dreams all dashed. and cartoons on Sat/Sun mornings here are yuck.

i will follow youuuuuuu...

c o n s u e l a said...

those were the exact cartoons I used to watch too! Jem was my favorite :)
My girlfriends and I will then pretend to be them and sing songs...after watching the show (hehe)

happy weekend angel darling *hugs*

ehon said...

o.O? *looks at everyone*

Why I never heard of that Gem whatever one?

I only know..



"EARTH!"
"FIRE!"
"WIND!"
"WATER!"
"HEART!"

"Go Planet!"

"By your powers combined, I am Captain Planet!"

Captain Planet, he's our hero
Gonna take pollution down to zero

He's our powers magnified
And he's fighting on the planet's side

Captain Planet, he's our hero
Gonna take pollution down to zero

Gonna help him put asunder
Bad guys who like to loot and plunder

"You'll pay for this Captain Planet!"

We're the Planeteers
You can be one too
'Cause saving our planet is the thing to do!

Looting and polluting is not the way
Hear what Captain Planet has to say!

"The Power is Yours!"


*screams YAY!*

Sighs. The good old days when I will get up early, hugging my smelly pillow lying on the sofa like a piece of log watching cartoons.

ehon said...

Now now now.. Cikgu Ehon will have to need an entire post to tell you why some men can be female dogs so I wouldn't even give it an attempt to try to explain it here. Kekekekekekekekeke.

I feel so smart at the moment.. Aaaahhh.. Wait until I go into the exam hall later and get fried by my neuro exams. Sighs. Let's not think about that first.

And OH, HAPPI FRIDAYYY!!!! :D *hugs*

Will said...

autobots, transform and roll out... :P

love that cartoon

ah nel said...

lady n lady of coz nth lar...

all my lady boss weird weird tei n most of them r reli porkches!

k.t.x said...

lady bosses suck big time. lol.

i think the 'i will folow u' ad idea kinda sucks but quite effective, so all in all, quite a successful commercial. lol.

Huei said...

i had the "i will follow you" tune stuck in my head, now i have...

"transformers"

it keeps repeating itself!!! heheh

awesome show!! love it!

Winn said...

Jem & The Holograms!!!

i cant wait to go home and play the videos u uploaded here.
i cant play in office. know why ? coz they monitor the bandwidth we use. and top 10 will be annouced in staff meeting. i think i will kena nx meeting..hahaa

anyways, *angkat tangan dan kaki* i love those cartoons! last time i dunno how to read ma. so i dunno wat's on tv and wat time rite? i had to bring my pillow and sit in front of the tv to wait for cartoons in the livin room! haha

maxshit o maxshit! flyday dont talk maxshit. later i pms again. hah

narrowband said...

That Digi song keeps playing in my head too haha. It's quite nice actually (the way they remade it). And with the yellow men stuff, I think Digi scored big on this one. Reggie Lee last week drew a comic on the Digi yellow man, kena tangkap in JB coz keep following a woman guai guai shu shu-ly... ;p Funny lar that one.

Sister Act was so nice I absolutely luv it!! And Omg dat transformers dem retro ok... hahahhh..! OH the good ol' days.......

zeroimpact said...

Yeah, the good old cartoons
Jem battle with misfits
LOL
And sister act, one of the best movies I like after sound of music
I want to be a child

mistipurple said...

i loveeee all the vids you posted. thank you!!
i prefer male bosses, but yes they can be real butches too.

JL said...

TRANSFORM!

*kruk kruk kiak kiak kiak*

Aiks... why i become a Yam-o-tron geh...

enjoy your movie and have a great weekend...

oh ya.. that big fe-Male dog boss of yours probably is a decepticon... he'll *kruk kruk kiak kiak kiak* into a MegaBitch :P

Toodles ^_^

Bibik Nyonya said...

wahhh!!! siap lagi can find in youtube. I never thought i'd see that Jem theme song again. Ha ha ha!!

MJ said...

Loved Jem!

Good or bad bosses depends on the person, not sex.

aiyah nonya said...

Jem's theme song - never herard of it.
But I did watch thundercats and the rest you mentioned. That was ages ago !! Before cable TV or cartoon network.
And yes, did wake up early to watch those cartoons.
Some Sundays my Father will bring us for Dim Sum bright and early at 7am. Come back just in time to watch cartoons.
Those were the days before we got interested in boys !


I had lady bosses through out my career. Some are OK, some are strict, always go by the rules but knows when to let down her hair. My last boss was a sweet looking lady, always says she thinks of our welfare but she is a B*#$@ ! No one cn stand her.
I always wanted to be under a male boss, no such luck. I heard fom my friends they are real easy going and flexible. Working environment under them is less stressful.

It might be because Lady bosses then to be more kan cheong than their male counterparts.

Anyway have a great weekend with Optimus Prime !

rinnah said...

Waaaa... Jem! Thundercats! He-Man! She-Ra! Transformers! All cartoons that I grew up on! Wheeeee! I wanted to be Jem... LOL! When I didn't want to be She-Ra, that is.

Bosses... I have had both types... nice and not nice female bosses, nice and not nice male bosses. But generally, men are less petty than women. Dunno about your current male boss though. :o)

I like Sister Act 2 songs better than Sister Act... but Whoopi Rocks! Yeah!

_butt said...

Jem!! wheeeeee.. I remember watching it too when I was a kid... a bunch of leng lui singers haha

wish you a happy go laid back weekend!

:D

Chen said...

kinda lost again..
itu jem, gua tak pernah makan..
oops, tak pernah tengok lah.
Kkkk...

okie, okie..
at least i know who is yellow man

transformer ah?
Mmmmm...
i will give it a PASS :P

eastcoastlife said...

oi... I am a Lady Boss and a good one ok.I help my male staff to free his dick caught in his zip. hahaha....

I don't watch cartoons though. Am I missing something? hmmm.....

Resurrected said...

My female bosses so far are also ok. The worse bosses I had were both males, one was lazy and not too bright, the other was lazy and thinks too highly of himself.

angel said...

Dear kyh,...
Kesian brad have to use dialup... hey, u gonna get a lappie when u go study?? ^^

Of cos Brangelina oo ean ler... if not, how they end up together worrr? ;)

Ehhh... these few clips dun hv angie wan... so it's ok. Just stick to angies HOMEMADE videos... kkkk :p

*goodnite ciums*

**********
Dear L B,...
Okayyyy...

Hey, all the PMS, hot flushes yadda yadda yadda, your ex gfsssss dun hv mehhhh? Haaaa... Even winn has PMS... ;p

Hmmmm... generally people say that women bosses are bad but look at our own eastcoastlife! So good till help *ahem* with his *ahem ahem* kkkk...

Sorry for your lack of luck when it comes to female bosses... hey, be your own Boss! Remember, our GGR Resort? Faitik start work on it lerrr... tick tock tick tock... time's running out...

Haaa! I'm also looking forward to watch Ratatouille!! Our own family! So happening horrr?? ;) Hey, you'll be watching it on the Big Screen in M'sia! Whoopie! ;)

**********
Dear day-dreamer,...
Haha... kiasu :p

But kiasu is good... ;)

Har? U nvr heard of those cartoons before arr? Hmmm... got generation gap liao liddat... but nvm lah, cartoon nia ma... :)

You hv a good weekend too! Enjoy your Grand Prix ;) *hugs*

**********

Leonard said...

so how's your date with prime??

it must be GREAT right?

it's the BEST movie i had ever watched!

angel said...

Dear ahmay,...
Yeah! Memories... midnightttt... hehee...

Haha... all lil' gurls wanted be stars I suppose... but Jem has GOT to be the cooooolest cartoon around that time, hor? But nowadays I dun watch cartoons anymore... except those on big screen :)

You will follow meeeeee...

ps: Ahmay, I missed you... *sniff*

**********
Dear c o n s u e l a,...
Wheeee!! Another Jem wannabe! Haha... yeah, I still remember those days when we were small, we do a lot of role play, hor? *giggles*

You hv a good weekend too, babe!
*hugs*

**********
Dear ehon,...
Cikgu... u IS a different generation wan... I am from the Pom Chak Chak generation, while you are from the Macarena generation :p

Actuarry hor, your Captain Planet mya dialouge sounded very familiar but for the life of me, I don't remember watching this cartoon wor... you ti(p)u me wan, izit?? :p

Ei, one more question for you... how smelly is your pillow, huh?

Yippie! You gonna sexplain to me why Men are also called Female Dogs... u are so smart... no wonder can go so far to study... kkkk :p

How did your neuroscience paper go? Good? :)

Happy Saturday Hugs!
I love Saturdays!

**********
Dear will,...
Haha, of cos! Have u watched the movie?? The Star gave it an A+! But of course it was by a Transformers fan...

Ei... you no like Barbie cartoon arr?

**********
Dear ah nel,...
How can say liddat wan? Your current lady boss very char meh, huh?

Come story for us about your weird weird porkches boss ler since u say u nothing to blog :p

**********
Dear ktx,...
Oi! Overruled!

Ei, why everything to you also sux wan, huh? Jangan so eksyen, ok... tsk tsk...

**********
Dear ah huei,...
U watched the movie liao? I'm also excited ler... can't wait! ;)

**********
Dear winn,...
U can see my blog at home liao meh? U forgot liao I think... Your lappie still no lup me? *sad*

Alamak... your opis gam suei geh... but then hor, it's good publicity for you... if they ask why, u say u finish all your work so efficient until u dunno what to do, that's why got time to surf internet/blogs... can ah liddat?

U know, when u were that age, I can imagine how 'small' u are... like my sis ;)

Haha... I hope u no PMS Maxship liao! ;) Happy Flydayyyy!

**********

angel said...

Dear narrowband,...
Haha... I think I wanna go download the ringtone liao la... I so very like it! ;) I'm still playing it as I reply your comment :)

Pssttt! *whisper*
I will also have a Digi Yellow 'Man' following me wherever I go... so, if u meet me one day, just make dunno, ok? Dun ask polis to tangkap my Yellow Man... Haha...

Reggie Lee? Mana? In the papers?

That Sister Act, I watched it in Cathay, Penang ;) Very cool their choir!

Bwahahaha!! Yeah! Retro was the word that came to mind when saw I saw the clip! So OMG, isn't it?? So robot... Oh wait, they ARE robots! Haha :p yup, those were the good ol' days...

**********
Dear zeroimpact,...
Haha... u also got watch Jem, huh! No wonder you also so "Jem" haha :p

Wanna be a child arr? Hmmm... how ah? So big liao, how to be child worrr...

**********
Dear misti,...
I'm glad u love 'em! I love 'em too! ;) I've been playing 'em again and again and again... hehe...

Haiii... dowan to talk abt bosses on weekends... make me puke blood nia... grrrr!!!

**********
Dear jl,...
Kakakaka... so kelakar wan your Transformation :p

Hey, bila we gonna meet The Doc worrrr?? Sudah lupa arr? *wink*

Haha... MegaBit*h!!! Gua suker!! Hehe... U hv a good weekend too! *hugs*

**********
Dear bibik,...
Haha! Thanks to you, most of us here are reliving the days of Jem & The Hologram!!! Kiter suker!!!

I just tried my luck, mana tau, ada worrr! So happies! I was transformed back to those days when I saw the video... tima kasih daun keladi ;)

**********
Dear mj,...
Haha... another Jem wannabe! ;) Only now I realise that so many gurls love Jem! I wonder why didn't they continue the series, huh...

I agree with you but generally, people say that working with female bosses is tougher than working with male bosses. Neh neh, see all these men who commented here... 95% of them say that female bosses *&^%#@ wor... Oh well... I pray I dun turn into one of 'em LOL!

**********
Dear aiyah nonya,...
Ahhh... U different era liao... but then hor, if had watched Thundercats, then you must have also watched Jem because they were shown something like back to back worr... Yes, it was a very loooong time ago... in the 80's, I think... hehe...

Waaa... u went for dimsum breakfast so early, huh? For us, our dad will take us out around 9am, come back 10am just in time for the cartoons :D

Yeah, like I said, generally, people say that working under a male boss is not as stressful as working under a female boss... I have seen very good male bosses, those who know what they are doing and also fend for their staff... and my first lady boss was just like that. She's experienced and always fend for us. But u know what, somehow, the good people will leave the company first... always the case... oh well... que sera sera lah...

Thanks for sharing... Yes! I can't wait for my date with Optimus! You not bringing the kids to watch this BIG movie?? U hv a pleasant weekend too ;)

**********
Dear rinnah,...
Woohoo!! Another Jem fan! Haha... I used to be able to 'sing' to all those cartoons' theme song, can u imagine that?? Haha... Can you do the Thunder, Thunder, Thunder, Thundercatssss hooooo... haha!!

That Female Dog I was referring to... OMG... so petty really can die... sorry can't elaborate more here... just in case.... anyway, I've lost all respect for him... how sad...

Me thinks Sister Act 2 is not so funny loh... but nvm, I will follow youuuuuuu... ;)

**********
Dear butty,...
U know, I'm amazed that soooo many of us know Jem! Ages ranging from early 20's and those in their 30's... sumua kenal Jem... ;)

Yeah, I need a relaxing weekend... you too, ok! *hugs*

**********
Dear chen,...
Cham loh... so lost wan u... I think AhBoy not as lost as u also... :p

Of cos u know Yellow Man... because u also have one following youuuuuu kkkk... I will follow youuuuu...

U should let ahboy watch Transformers... so that he'll transform into Ahboy Optimus...

**********
Dear eastcoastlife,...
Bwahahahaha!!! Don't remind me of that incident again! Haha... really siu sei ngor... :p

It's okay... I don't watch cartoons nowadays too... only those in the cinemas :)

**********
Dear resurrected,...
Wow... A pleasant surprise...

*brings Red Carpet*
Coffee? Tea? ;)

I'm glad to know that you have good female bosses. I used to hv another male boss who didn't know anything at all! But the amazing thing is, he was climbing the corporate ladder like no man's business! But in the end... like they always say, Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga... He was released from the company a few months ago... BUT with a huge amount of 'compensation', I heard...

Thanks for your comment, BTW :)

**********
Dear leonard,...
My date is later tonight ler... so kan cheong... :p Ei, the next 2 weeks got all the biggie movies! DieHard 4.0... Harry Potter... waa... best! ;)

Ei, so how's your experiences with female & male bosses? Nvr share wan... :p

**********

a^ben said...

joom tengok transformers together~ hahahaha :)

kat said...

I like the Digi ad that has different people saying 'hallo', especially the guy with a very hiao 'hell-lllo'!! Reminded me of cocka!! hahahaha..

I've only had one lady boss and she was... exactly like a woman! Got good moods, bad moods, don't-mess-with-me moods, come-let's-go-makan moods! Not a bad person, but not easy to get close to. Just had lunch with a few weeks ago. :D

U.Lee said...

Hi Angel, WHAT? You watch cartoons? You go see Batman, Spiderman, Star Wars? Thought women love those movies girls chase boys around trees and boulders kind? Ha ha. Not Sex in the kampong, or Desperado Housewives?
By the way, we here ada 1 channel (actualy more than one) but this channel 29, after 10pm at nights...you no need go to gym or do line dancing to lose weight, see this channel you sweat like after...never mind, you know.
Here the TV shows are the take no prisoners kind and no blocks, cover ups or whatever, and the ahemmm, actions practically nonstop. Only last night I accidentaly kliked into it as wanted channel 39. Wa...she was....ooops, forgot this open channel, ha ha.
Better talk of Aiyah Nyonya's soup problems. Ha ha.
You got lousy male boss? Go let go the air in his car tires, three only, leave one so the car senget nice angle. Ha ha.
I too love female bosses, but never had one, not what you thinking la! Kalu ada? Heh heh, don't give chance.
Hey, I just returned from Aiyah Nyonya's place, who says I won't date you if got siew yoke. That I like ohhh. More volupt! At least got place rest hands. Heh heh.
I can see your cough, cold all gone? Only now boss problem? Aiyaaa, wear low cut blouse, see him for discussions he sure turn weak and forget what he call you for. ARHAAA HA HA
You be cool, Angel UL.

may said...

p.s. I miss you toooooooo!! no one to watch movie with here. watch alone ok lar, but sometimes nicer wif company, hor? *sniff* *sob*

dreamie said...

NO NO to lady bosses ......
my previous lady boss macam "Transformer". One min OK, next veli the "angin". Must be able to baca her 'moods' otherwise will kena like machine gun ... hahhah..

" i will follow u " .. let's hv a good weekend ! Cheers !!!!!

angel said...

Dear a^ben,...
Yerrrrr... ajak-ajak cocka punya... :p

**********
Dear kat,...
Huh? Got ah? I don't quite remember.. hmmm... we miss cocka!! He said he's gonna take up PR in Spain cos too many hot babes there kkkkk...

Mood leh, everyone also got wan, rite? But maybe men's mood is more stable compared to us women lor...

**********
Dear uncle lee,...
Haha... I'm glad to say that I'm the flexible type. Anything goes... including movies... ok, or rather, ONLY movies haha... not men, ok. Heh heh... Men wise, how can anything goes... must hv some expectation la... hehe...

I love movies, seriously. It's like a passion...

Waaaa... I'd like to watch your Channel 29 ohhh... I need to sweat it out la... Errmmm... u think is it appropriate if we watch it together when I go visit Canada next time? Ha? Cannot ahh???

Haaa... Uncle Lee, you tipu wan... you not accidentally clicked wrong channel... you ninja-ically did that because u wanted to peep, right? Hehehe... shhh... don't worry, I won't tell Auntie Lee hehehe...

Waaa... you are giving me so many ideas to 'teach' that male boss... but I'm very timid, so, can't do all those things. And to seduce him?? Oh god forbid! I don't wanna imagine that! No way, Jose!

But I would wanna imagine how it would be if I were your boss haha... take no prisoners also?? Haha... shhh.... better don't make the two Nyonyas' eyebrows raise hehe...

Thanks for coming... I enjoyed the Transformers movie just now... it's an awesome movie!

**********
Dear ahmay,...
U must go find some movie kakis liao... I ask ehon to teman u when he goes to sydney, ok? And then u can help all of us bully him khikhikhikhi....

*miss-u-hugs*

**********
Dear dreamie,...
I admit lor, most women very easy to change 'angin' wan... maybe it's the hormones? For me, I always try to make a conscious effort not to be 'angin' but sometimes when get angry, hv to show some professional 'angin' also... if not, ppl won't learn... but then, to react like a machine gun is not professional liao lor...

U follow me? Goooood... I likesss... ;) Yeah! Let us ALL hv a good weekend... but now Sunday liao... *cries*

**********

Simple American said...

I need to see Transformers. Also want to see Die Harder. My friend went and said it is the best movie he has seen in a long time.

angel said...

Dear Sir SA,
MUST see all those movies! This summer is great with so many blockbusters wheeee!!

*steals more hugs*

Stupe said...

you forgot smurfs and fraggle rock. also dangermouse and mighty mouse.

i still think they should maintain how the transformer looked like la...optimus looked damn ah beng with those stripes on his chest...

angel said...

Dear stupe,
Of course I remember... hey, got one more... VOLTRON!!! I'm gonna blog abt it soon... I hope... I'm so busy... I hv so much work... :(

I donch care how Optimus look like... his voice is so macho... *melts* :p